Полезная подборочка законов и статей для водителя


Рекомендуемые сообщения

З А К О Н У К Р А Ї Н И

Про міліцію

Стаття 2. Основні завдання міліції

Основними завданнями міліції є: забезпечення особистої безпеки громадян, захист їх прав і

свобод, законних інтересів; запобігання правопорушенням та їх припинення; охорона і забезпечення громадського порядку; виявлення і розкриття злочинів, розшук осіб, які їх вчинили; забезпечення безпеки дорожнього руху; захист власності від злочинних посягань; виконання кримінальних покарань і адміністративних стягнень; участь у поданні соціальної та правової допомоги громадянам,

сприяння у межах своєї компетенції державним органам,

підприємствам, установам і організаціям у виконанні покладених на

них законом обов'язків.

Стаття 5. Діяльність міліції та права громадян

Міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній

відповідності з законом. Ніякі виняткові обставини або вказівки

службових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних

дій або бездіяльності міліції. Для забезпечення громадського

порядку працівники міліції зобов'язані вживати заходів незалежно

від свого підпорядкування. Міліція поважає гідність особи і виявляє до неї гуманне

ставлення, захищає права людини незалежно від її соціального

походження, майнового та іншого стану, расової та національної

належності, громадянства, віку, мови та освіти, ставлення до

релігії, статі, політичних та інших переконань. При звертанні до

громадянина працівник міліції зобов'язаний назвати своє прізвище,

звання та пред'явити на його вимогу службове посвідчення. У

взаємовідносинах з громадянами працівник міліції повинен виявляти

високу культуру і такт. Міліція не розголошує відомостей, що стосуються особистого

життя людини, принижують її честь і гідність, якщо виконання

обов'язків не вимагає іншого. Міліція тимчасово, в межах чинного законодавства, обмежує

права і свободи громадян, якщо без цього не можуть бути виконані

покладені на неї обов'язки, й зобов'язана дати їм пояснення з

цього приводу. Міліція: Особам при затриманні або арешті (взятті під варту)

працівниками міліції: повідомляються підстави та мотиви такого затримання або

арешту (взяття під варту), роз'яснюється право оскаржувати їх у

суді; надаються усно роз'яснення частини першої статті 63

Конституції України ( 254к/96-ВР ), права відмовитися від надання

будь-яких пояснень або свідчень до прибуття захисника та одночасно

в друкованому вигляді - роз'яснення статей 28, 29, 55, 56, 59, 62

і 63 Конституції України та прав осіб, затриманих або

заарештованих (взятих під варту), встановлених законами, у тому

числі права здійснювати захист своїх прав та інтересів особисто

або за допомогою захисника з моменту затримання або арешту (взяття

під варту) особи, права відмовитися від надання будь-яких пояснень

або свідчень до прибуття захисника; Р о з д і л II

ОБОВ'ЯЗКИ І ПРАВА МІЛІЦІЇ

Стаття 10. Основні обов'язки міліції

Міліція відповідно до своїх завдань зобов'язана: 1) забезпечувати безпеку громадян і громадський порядок; 2) виявляти, запобігати, припиняти та розкривати злочини,

вживати з цією метою оперативно-розшукових та профілактичних

заходів, передбачених чинним законодавством; 3) приймати і реєструвати заяви й повідомлення про злочини та

адміністративні правопорушення, своєчасно приймати по них рішення; 4) здійснювати досудову підготовку матеріалів за протокольною

формою, провадити дізнання у межах, визначених

кримінально-процесуальним законодавством; { Пункт 4 статті 10 із

змінами, внесеними згідно із Законом N 2484-12 від 19.06.92 } 5) припиняти адміністративні правопорушення і здійснювати

провадження у справах про них; 6) виявляти причини й умови, що сприяють вчиненню

правопорушень, вживати в межах своєї компетенції заходів до їх

усунення; брати участь у правовому вихованні населення; 7) проводити профілактичну роботу серед осіб, схильних до

вчинення злочинів, здійснювати адміністративний нагляд за особами,

щодо яких його встановлено, а також контроль за засудженими до

кримінальних покарань, не пов'язаних з позбавленням волі; 8) виконувати в межах своєї компетенції кримінальні покарання

та адміністративні стягнення; 9) розшукувати осіб, які переховуються від органів дізнання,

слідства і суду, ухиляються від виконання кримінального покарання,

пропали безвісти, та інших осіб у випадках, передбачених

законодавством; 10) проводити криміналістичні дослідження за матеріалами

оперативно-розшукової діяльності, забезпечувати у встановленому

порядку участь спеціалістів криміналістичної служби у слідчих

діях; 11) виконувати прийняті в установленому законом порядку і в

межах своєї компетенції рішення прокурора, слідчого, суду; 12) забезпечувати в межах своєї компетенції безпеку

дорожнього руху, додержання законів, правил і нормативів у цій

сфері, здійснювати державну реєстрацію (перереєстрацію) і облік

транспортних засобів та систематизацію відомостей про їх

власників, проводити державний технічний огляд зареєстрованих

транспортних засобів, приймати іспити на право керування

транспортними засобами і видавати відповідні документи; запобігати

забрудненню повітря, водойм транспортними засобами та

сільськогосподарською технікою; здійснювати контроль за утриманням

у належному технічному стані та чистоті доріг, вулиць, майданів;

{ Пункт 12 частини першої статті 10 із змінами, внесеними згідно

із Законами N 1642-III ( 1642-14 ) від 06.04.2000, N 586-VI

( 586-17 ) від 24.09.2008 } Працівник міліції на території України незалежно від посади,

яку він займає, місцезнаходження і часу в разі звернення до

нього громадян або службових осіб з заявою чи повідомленням про

події, які загрожують особистій чи громадській безпеці, або у разі

безпосереднього виявлення таких зобов'язаний вжити заходів до

попередження і припинення правопорушень, рятування людей, подання

допомоги особам, які її потребують, встановлення і затримання

осіб, які вчинили правопорушення, охорони місця події і повідомити

про це в найближчий підрозділ міліції. { Статтю 10 доповнено

частиною другою згідно із Законом N 2484-12 від 19.06.92 }

Стаття 11. Права міліції

Міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається

право: 1) вимагати від громадян і службових осіб, які порушують

громадський порядок, припинення правопорушень та дій, що

перешкоджають здійсненню повноважень міліції, виносити на місці

усне попередження особам, які допустили малозначні адміністративні

порушення, а в разі невиконання зазначених вимог застосовувати

передбачені цим Законом заходи примусу; 2) перевіряти у громадян при підозрі у вчиненні правопорушень

документи, що посвідчують їх особу, а також інші документи,

необхідні для з'ясування питання щодо додержання правил, нагляд і

контроль за виконанням яких покладено на міліцію; 3) викликати громадян і службових осіб у справах про злочини

та у зв'язку з матеріалами, що знаходяться в її провадженні, в

разі ухилення без поважних причин від явки за викликом піддавати

їх приводу у встановленому законом порядку; 4) виявляти і вести облік осіб, які підлягають

профілактичному впливу на підставі та в порядку, встановлених

законодавством, виносити їм офіційне застереження про

неприпустимість протиправної поведінки; 5) затримувати і тримати у спеціально відведених для цього

приміщеннях: осіб, підозрюваних у вчиненні злочину, обвинувачених, які

переховуються від дізнання, слідства чи суду, засуджених, які

ухиляються від виконання кримінального покарання, - на строки і в

порядку, передбачені законом; осіб, щодо яких як запобіжний захід обрано взяття під варту,

- на строк, встановлений судом, але не більше десяти діб; { Абзац

третій пункту 5 частини першої статті 11 із змінами, внесеними

згідно із Законом N 2322-IV ( 2322-15 ) від 12.01.2005 } осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, для

складання протоколу або розгляду справи по суті, якщо ці питання

не можуть бути вирішені на місці, - на строк до трьох годин, а у

необхідних випадках для встановлення особи і з'ясування обставин

правопорушення - до трьох діб з повідомленням про це письмово

прокуророві протягом 24 годин з моменту затримання; неповнолітніх віком до 16 років, які залишилися без

опікування, - на строк до передачі законним представникам або до

влаштування у встановленому порядку, а неповнолітніх, які вчинили

суспільно небезпечні діяння і не досягли віку, з якого настає

кримінальна відповідальність, - до передачі їх законним

представникам або направлення у приймальники-розподільники для

дітей, але не більш як на 8 годин; { Абзац п'ятий пункту 5 частини

першої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом N 609-V

( 609-16 ) від 07.02.2007 } осіб, які виявили непокору законній вимозі працівника

міліції, - до розгляду справи судом, але не більше ніж на 24

години; { Абзац шостий пункту 5 статті 11 із змінами, внесеними

згідно із Законами N 2484-12 від 19.06.92, N 762-IV ( 762-15 ) від

15.05.2003, N 2322-IV ( 2322-15 ) від 12.01.2005 } осіб, які перебували в громадських місцях у стані сп'яніння,

якщо їх вигляд ображав людську гідність і громадську мораль або

якщо вони втратили здатність самостійно пересуватися чи могли

завдати шкоди оточуючим або собі, - до передачі їх в спеціальні

медичні заклади або для доставки до місця проживання, а при

відсутності таких - до їх витвереження; осіб, яких запідозрено у занятті бродяжництвом, - на строк до

30 діб за вмотивованим рішенням суду; { Абзац восьмий пункту 5

частини першої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом

N 1188-VI ( 1188-17 ) від 19.03.2009 } осіб, які ухиляються від виконання постанови суду про

направлення на примусове лікування від хронічного алкоголізму або

наркоманії, - на строк до 3 діб; військовослужбовців, які вчинили діяння, що підпадають під

ознаки злочину або адміністративного правопорушення, - до передачі

їх військовослужбовцям Військової служби правопорядку у Збройних

Силах України або військового командування; { Абзац десятий пункту

5 статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом N 743-IV

( 743-15 ) від 15.05.2003 } осіб, які мають ознаки вираженого психічного розладу і

створюють у зв'язку з цим реальну небезпеку для себе і оточуючих,

- до передачі їх у лікувальні заклади, але не більш як на 24

години; 6) проводити огляд осіб, зазначених у пункті 5 цієї статті,

речей, що знаходяться при них, транспортних засобів і вилучати

документи та предмети, що можуть бути речовими доказами або

використані на шкоду їх здоров'ю; 7) складати протоколи про адміністративні правопорушення,

провадити особистий огляд, огляд речей, вилучення речей і

документів, застосовувати інші передбачені законом заходи

забезпечення провадження у справах про адміністративні

правопорушення; 8) у випадках, передбачених Кодексом України про

адміністративні правопорушення, накладати адміністративні

стягнення або передавати матеріали про адміністративні

правопорушення на розгляд інших державних органів, товариських

судів, громадських об'єднань або трудових колективів; 9) проводити в порядку провадження дізнання і за дорученням

слідчих органів у кримінальних справах обшуки, вилучення, допити

та інші слідчі дії відповідно до кримінально-процесуального

законодавства; 10) здійснювати на підставах і в порядку, встановлених

законом, гласні та негласні оперативно-розшукові заходи, фото-,

кіно-, відеозйомку і звукозапис, прослухування телефонних розмов з

метою розкриття злочинів; 11) проводити фотографування, звукозапис, кіно- і

відеозйомку, дактилоскопію осіб, які затримані за підозрою у

вчиненні злочину або за бродяжництво, взяті під варту,

звинувачуються у вчиненні злочину, а також осіб, підданих

адміністративному арешту; 12) проводити кіно-, фото- і звукофіксацію як допоміжний

засіб попередження протиправних дій та розкриття правопорушень; 13) вести профілактичний облік правопорушників,

криміналістичний та оперативний облік в обсязі, структурі й

порядку, що визначаються завданнями, покладеними на міліцію цим

Законом; 14) проводити огляд поклажі, багажу та огляд пасажирів

цивільних повітряних, морських і річкових суден, засобів

залізничного та автомобільного транспорту згідно з чинним

законодавством; { Пункт 14 статті 11 із змінами, внесеними згідно

із Законом N 2484-12 від 19.06.92 } 15) входити безперешкодно у будь-який час доби: а) на територію і в приміщення підприємств, установ і

організацій, в тому числі митниці, та оглядати їх з метою

припинення злочинів, переслідування осіб, підозрюваних у вчиненні

злочину, при стихійному лихові та інших надзвичайних обставинах; б) на земельні ділянки, в жилі та інші приміщення громадян у

разі переслідування злочинця або припинення злочину, що загрожує

життю мешканців, а також при стихійному лихові та інших

надзвичайних обставинах; в) до житла чи до іншого володіння особи, яка перебуває під

адміністративним наглядом, з метою перевірки виконання

встановлених судом обмежень.

Кодекс України про адміністративні правопорушення Стаття 17. Обставини, що виключають адміністративну

відповідальність

Особа, яка діяла в стані крайньої необхідності, необхідної

оборони або яка була в стані неосудності, не підлягає

адміністративній відповідальності.

Стаття 18. Крайня необхідність

Не є адміністративним правопорушенням дія, яка хоч і

передбачена цим Кодексом або іншими законами, що встановлюють

відповідальність за адміністративні правопорушення, але вчинена в

стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, яка

загрожує державному або громадському порядку, власності, правам і

свободам громадян, установленому порядку управління, якщо ця

небезпека за даних обставин не могла бути усунута іншими засобами

і якщо заподіяна шкода є менш значною, ніж відвернена шкода.{ Стаття 18 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2342-III

( 2342-14 ) від 05.04.2001 } Стаття 24. Види адміністративних стягнень

За вчинення адміністративних правопорушень можуть

застосовуватись такі адміністративні стягнення: 1) попередження; 2) штраф; 3) оплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення

або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення; 4) конфіскація: предмета, який став знаряддям вчинення або

безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення; грошей,

одержаних внаслідок вчинення адміністративного правопорушення; 5) позбавлення спеціального права, наданого даному

громадянинові (права керування транспортними засобами, права

полювання); 5-1) громадські роботи; 6) виправні роботи; 7) адміністративний арешт. Законами України може бути встановлено й інші, крім

зазначених у цій статті, види адміністративних стягнень. Законами України може бути передбачено адміністративне

видворення за межі України іноземців і осіб без громадянства за

вчинення адміністративних правопорушень, які грубо порушують

правопорядок.{ Стаття 24 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР N 6347-11

від 03.08.88, Законами N 1255-12 від 25.06.91, N 2247-III

( 2247-14 ) від 18.01.2001, N 2342-III ( 2342-14 ) від

05.04.2001, N 586-VI ( 586-17 ) від 24.09.2008 } Стаття 256. Зміст протоколу про адміністративне

правопорушення

У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються:

дата і місце його складення, посада, прізвище, ім'я, по батькові

особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається

до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце,

час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний

акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення;

прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення

особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші

відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням

заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в

протоколі. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка

притягається до адміністративної відповідальності; при наявності

свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими

особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної

відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис

про це. Особа, яка притягається до адміністративної

відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо

змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти

мотиви свого відмовлення від його підписання. При складенні протоколу особі, яка притягається до

адміністративної відповідальності, роз'яснюються його права і

обов'язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться

відмітка у протоколі.{ Стаття 256 із змінами, внесеними згідно із Законом N 586-VI

( 586-17 ) від 24.09.2008 } Стаття 261. Адміністративне затримання

Про адміністративне затримання складається протокол, в якому

зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім'я

та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу

затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується

посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі

відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться

запис про це. Про місце перебування особи, затриманої за вчинення

адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її

родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства,

установи, організації або уповноважений ним орган.{ Стаття 261 із змінами, внесеними згідно із Законом N 2342-III

( 2342-14 ) від 05.04.2001 }

Стаття 264. Особистий огляд і огляд речей

Особистий огляд може провадитись уповноваженими на те

посадовими особами Служби безпеки України, органів внутрішніх

справ, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України,

воєнізованої охорони, цивільної авіації, митних установ і органів

прикордонної служби, а у випадках, прямо передбачених законами

України, також і інших органів. Особистий огляд може провадитись уповноваженою на те особою

однієї статі з оглядуваним і в присутності двох понятих тієї ж

статі. Огляд речей може провадитись уповноваженими на те посадовим

особами Служби безпеки України, органів внутрішніх справ,

Військової служби правопорядку у Збройних Силах України,

воєнізованої охорони, цивільної авіації, митних установ, органів

прикордонної служби, природоохоронних органів, державними

інспекторами з питань інтелектуальної власності, органів

лісоохорони, органів рибоохорони, органів, що здійснюють державний

нагляд за додержанням правил полювання, а у випадках, прямо

передбачених законами України, також і інших органів. При вчиненні

порушень законодавства про охорону і використання тваринного світу

уповноважені на те посадові особи органів, які здійснюють

державний нагляд за додержанням правил полювання, органів

рибоохорони, а також працівники міліції, військовослужбовці та

працівники Державної прикордонної служби України можуть провадити

в установленому порядку огляд транспортних засобів. Огляд речей, ручної кладі, багажу, знарядь полювання і лову

риби, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів

здійснюється, як правило, у присутності особи, у власності

(володінні) якої вони є. У невідкладних випадках зазначені речі,

предмети може бути піддано оглядові з участю двох понятих під час

відсутності власника (володільця). Про особистий огляд, огляд речей складається протокол або про

це робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне

правопорушення або в протоколі про адміністративне затримання. Особистий огляд, огляд речей у митних установах провадиться в

порядку, встановленому Митним кодексом України.{ Стаття 264 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР N 2010-11

від 03.04.86; Законами N 3176-12 від 04.05.93, N 2342-III

( 2342-14 ) від 05.04.2001, N 662-IV ( 662-15 ) від 03.04.2003 -

набуває чинності 01.08.2003 року, N 743-IV ( 743-15 ) від

15.05.2003, N 1098-IV ( 1098-15 ) від 10.07.2003, N 1703-IV

( 1703-15 ) від 11.05.2004 } Стаття 272. Свідок

Як свідок у справі про адміністративне правопорушення може

бути викликана кожна особа, про яку є дані, що їй відомі

які-небудь обставини, що підлягають установленню по даній справі.

Глава 22

РОЗГЛЯД СПРАВ ПРО АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ

Стаття 276. Місце розгляду справи про адміністративне

правопорушення

Справа про адміністративне правопорушення розглядається за

місцем його вчинення. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені

статтями 80, 81, 121 - 126, 127-1 - 129, частинами першою, другою,

третьою і четвертою статті 130 і статтею 139 (коли правопорушення

вчинено водієм) цього Кодексу, можуть також розглядатися за місцем

обліку транспортних засобів або за місцем проживання порушників. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені

статтями 177 і 178 цього Кодексу, розглядаються за місцем їх

вчинення або за місцем проживання порушника.<a name="588"> Адміністративними комісіями справи про адміністративні

правопорушення розглядаються за місцем проживання порушника.http://' target="_blank"> Законами України може бути передбачено й інше місце розгляду

справи про адміністративне правопорушення.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Ооогоо скока всего

Дешевые инженеры - дорого стоят! (Г. Форд)

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Юридический ликбез по борьбе водителя с ГАИ Украины

Очень интересный форум касаемый юридических аспектов борьбы водителя с ГАИ, много практических советов, ситуаций и всего остального. С тех пор как я "курю" этот форум ГАЙцы обычно "в пролёте"...

Изменено пользователем tigrazloy

rrzx.gif

rrzr.gif

rwpx.gif

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 2 недели спустя...

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

А как вам этот документик?

rrzx.gif

rrzr.gif

rwpx.gif

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Извините, самому достался "галимовато" сделанный скан.

Вот ссылочка для скачки оригинала, после распечатки читаемо. Но документ весьма полезный.

Розпорядження № 466

Суть:

1. Опять напоминание о том, что служба в форменной одежде, с нагрудным знаком и на служебном автомобиле.

2. Не контролировать водителей из-под куста

3. Обеспечить неукоснительное выполнение приказа 1111

4. Не останавливать за скорость в зоне действия знаков минимум 1000 м от знака

5. Исключить составление протоколов без доказательств - фото, видео или свидетели

6. Не составлять протоколы за нарушения из-за дорожного покрытия

7. Поставить информационные щиты там, где контролируется скорость

8. Организовать контроль сотрудников ГАИ

9. При возможности поменять белые знаки "населенный пункт" на синие.

10. По возможности поставить знаки "80" в населенных пунктах

11. Наладить сотрудничество с Радой автомобилистов и УРА.

ну и еще так по мелочи всякого...

rrzx.gif

rrzr.gif

rwpx.gif

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

полезно, распечатать и им показывать, вдруг они не знакомы с содержанием)))

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

филькина грамота этот указ...

Мыши плакали, кололись, но продолжали жрать кактус...
Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
  • 1 месяц спустя...

вы забыли о самой главной составляющей ЛЮБОГО административного протокола - ст.63 Конституция Украины:

"Стаття 63. Особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких

визначається законом.

Підозрюваний, обвинувачений чи підсудний має право на захист.

Засуджений користується всіма правами людини і громадянина, за винятком обмежень, які визначені законом і встановлені вироком суду."

При составлении протокола рекомендую предложить сотруднику ДАИ ознакомит Вас с этой статьей. На державній мові, медленно, с чувством, расстановкой (со всеми запятыми). Если он ошибется - низачот.... тьфу - не подписываемся в этой графе. Что есть одним из оснований для отмены...

По этому вопросу существует два мнения. Одно неправильное, а другое мое. Как бы это доказать... или это и так очевидно?

Желающие отвечать досрочно могут записаться на кафедре и обвести свою фамилию в черную рамку.

ab121337.gif

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Прикол - момент аварии на Мельникова

http://www.youtube.com/user/videoprobki

Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать учетную запись

Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!

Регистрация нового пользователя

Войти

Уже есть аккаунт? Войти в систему.

Войти